Gyorsabb és rugalmasabb menetrendet Győrbe – személy helyett InterRégiót
Ebben a cikkben röviden arról írnék, hogy hogyan lehetne jobb az 1-es vonal menetrendje, figyelembevéve az esedékes járatbővítéseket is, hiszen a déli körvasút fejlesztése lehetőséget ad a járatok bővítésére, ezért a személyvonatokon felül lehetne más vonatokat indítani.
Miért rugalmatlan a jelenlegi rendszer?

kép a mostani menetrendről
- a személyvonat Tatabányán túlról lassú eljutást biztosít
- kevés a regionális járat az 1-esen (szemben pl. a 100a-val)
- a személyvonat lassú, így Almásfüzitőn megelőzi a RailJet és az EC, azonban a bevárás hatalmas rugalmatlanság, egy pici késés is bedöntheti a menetrendet
Javaslat
Ha az S10 és S12 személyvonatok helyét átveszik a leendő IR10 és IR12 járatok Tatabánya és Kelenföld közt kizárólag Bicskén való megállással, akkor a győri és az oroszlányi járatok felcserélésével megoldható, hogy az IC ne érje utol az InterRégiót Győrig, sőtt, még az Advent EC is befér elé, tehát ha az említett időszakos járat nincs, akkor bőségesen marad rugalmasság a menetrendben:
Ezzel az előzés elhagyható a menetrendből, az IR és az IC beérkezése között 9 perc telik el, tehát az IR 6-7 perces késés esetén még éppen nem zavarja a távolsági forgalmat. Jóval rugalmasabbá válhat a menetrend új járatok indítása mellett (az IR Bicskén való megállásának időpontja csak az én számításom)
Az új járatokat a volt Volán társaságok emlékezetére érdemes elnevezni:
- IR10: Kisalföld InterRégio
- IR12: Vértes InterRégio
Az S17-esnek nevezett személyvonat már nem férne be a Délibe, így érdemes azt a külső körvasúton Dunakeszire sűrítőjáratként elvezetni, ezzel a fejlesztéssel a külső körvasút a versenyképes követési idejével bekapcsolható a budapesti gyorsvasúti hálózatba.
Ha tetszett az írásom, kérlek kövesd be a blogom. Köszönöm!
Figyelem! A cikkben látható menetrendek nem feltétlen tükrözik a valóságot, sőtt, a második csak az én javaslatom, tehát a cikk tartalmát senki se tekintse utazási információnak mivel nem a MÁV-START hivatalos oldala a blogom. Nem vállalok felelősséget, ha esetleg valaki panaszkodik, hogy nem indult a Kisalföld IR, senki se keresse ezeket a vonatokat az állomáson!